Advertising Standards Authority (ASA) to specjalne ciało powołane na rynku brytyjskim do zapewnienia uczciwych praktyk w obszarze reklamy oraz ochronę konsumentów i konkurencji przed nieetycznym przekazem reklamowym. Konsumenci mogą zgłaszać skargi do ASA na reklamy, które ich zdaniem są nieuczciwe lub groźne, a wówczas ASA ma prawo zakazać emisji takiej reklamy w mediach tradycyjnych – najczęściej efektem takiego zakazu jest duży wzrost popularności zakazanej reklamy w internecie. Najnowszy przykład tego zjawiska to kampania popularnej na Wyspach fasolki w puszce Heinz Beanz, w której spocie telewizyjnym w głównej roli występuje kultowa puszka wykorzystywana przez bohaterów reklamy jako instrument perkusyjny zapewniający beat do reklamowej piosenki #CanSong. Jak się okazuje, pomimo tego, że na początku reklamy Heinz pokazuje, jak zabezpieczyć puszkę, by się nie skaleczyć – 9 widzów napisało skargi do ASA argumentując, że promuje ona niebezpieczne praktyki. ASA zakazała dalszej emisji spotu, a film stał się hitem w internetach…
Spot pt. Heinz Bean Can Song – #cansong pojawił się w sieci 3 miesiące temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 1.8 miliona wyświetleń na YouTube oraz aż 2.6 miliona wyświetleń na Facebooku. Kampanię pod hasłem Learn the #CanSong przygotowała dla Heinza agencja BBH London.
Heinz przygotował również internetowy instruktaż, jak przygotować puszkę do gry oraz demo poszczególnych rodzajów uderzeń wykorzystywanych w spocie TV. Ten spot pt. Heinz Beanz #cansong – How to zanotował ponad 175 tysięcy wyświetleń na YouTube oraz 47 tysięcy wyświetleń na Facebooku.