Szwedzki gigant wyposażenia wnętrz IKEA w amerykańskiej kampanii internetowej – prowadzonej pod hasłem Let’s Relax – namawia nas do odpuszczenia sobie rywalizacji na najlepszą fotkę kolacji w serwisach społecznościowych na rzecz delektowania się chwilą z najbliższymi. Absurdalność sesji zdjęciowych urządzanych potrawom podanym do stołu zostaje zmaksymalizowana poprzez przeniesienie całej sytuacji ze współczesności do salonu zamożnej XVIII-wiecznej familii, gdzie głowa rodziny postanawia pochwalić się wystawną kolacją. Zgłodniałe dzieci nie mogą zacząć posiłku, bo do akcji wkracza malarz, który uwiecznia kulinarne wspaniałości. Następnie zaakceptowana przez gospodarza martwa natura zostaje zaprezentowana w okolicy, a po finalnym „lubię to” od miejscowego notabla zmaltretowana oczekiwaniem familia w końcu może przystąpić do konsumpcji kolacji…
Spot pt. IKEA – Let’s Relax pojawił się w sieci zaledwie 3 dni temu, a już zdołał zgromadzić ponad 1.3 miliony wyświetleń na YouTube. Współczesne zwyczaje społecznościowe pokazane w krzywym zwierciadle XVIII-wiecznych arystokratów wydają się jeszcze zabawniejsze – może więc niektórzy fanatycy upubliczniania każdego swojego posiłku trochę się opamiętają? W końcu jak głosi końcowe hasło – It’s a meal. Not a competition [To posiłek. A nie zawody]. Kampanię przygotowała agencja Acne, a film wyreżyserował duet Tompa & Rondo.