Wiele już było ciekawych viralowych akcji marketingowych wykorzystujących przystanek autobusowy – wystarczy wspomnieć widowiskowy spot Pepsi MAX z Londynu, akcję Najlepszy Przystanek na Świecie firmy Qualcomm czy kampanię społeczną SOS Children z Norwegii. Wreszcie mamy też jakiś interesujący przykład przystankowego wirusa z polskiego rynku – marka Pepsi postanowiła w kreatywny sposób rozdać trzy zaproszenia na finał piłkarskiej UEFA Champions League, a wybór padł na pewien przystanek trolejbusowy w Gdyni. Zamontowano tam interaktywny panel reklamowy, na którym transmitowany był na żywo obraz pokazujący dwójkę znanych komentatorów sportowych, który wchodzili w zabawne interakcje z oczekującymi na przystanku mieszkańcami Gdyni oraz zachęcali do sportowego komentowania nadjeżdżających trolejbusów – autorzy najlepszych zapowiedzi wygrali bilety na finałowy mecz Ligi Mistrzów: Real Madryt vs Atletico Madryt.
Spot pt. Akcja Pepsi na przystanku w Gdyni! pojawił się w sieci 11 dni temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 160 tysięcy wyświetleń na YouTube oraz aż 622 tysiące wyświetleń na Facebooku marki. W akcji wystąpili komentatorzy piłkarscy nc+: Tomasz Smokowski i Andrzej Twarowski.