Od 2012 roku amerykański koncern Procter & Gamble (P&G) – właściciel wielu popularnych marek FMCG (m.in. Ariel, Vizir, Pampers, Always, Old Spice, Gillette, Head & Shoulders) – prowadzi udaną wizerunkową kampanię pod hasłem Thank You, Mom powiązaną ze sponsoringiem kolejnych igrzysk olimpijskich. W dotychczasowych odsłonach tej kampanii P&G skupiało się na pokazywaniu poświęcenia i zaangażowania matek, dzięki któremu dzieci były w stanie uprawiać sport i rozwinąć swój talent tak, by wystąpić na Olimpiadzie. Najnowsza odsłona tej kampanii, która pojawia się na kilka tygodni przed Dniem Matki i na 100 dni przed rozpoczęciem letnich Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro jest wyjątkowo ciężka i dramatyczna – matki przyszłych olimpijczyków zostają bowiem tym razem pokazane w różnych wyjątkowo nieprzyjemnych sytuacjach życiowych…
Spot pt. P&G Thank You, Mom – Strong | Rio 2016 Olympic Games pojawił się w sieci zaledwie 2 dni temu, a już zdołał zgromadzić imponujące 4.7 miliony wyświetleń na YouTube oraz 611 tysięcy wyświetleń na Facebooku. Elementem łączącym wszystkie matki pokazane w filmie jest ich siła i spokój w obliczu niebezpieczeństwa, które są tak potrzebne również młodym sportowcom w ich pierwszych profesjonalnych zmaganiach, co zgrabnie podkreśla końcowy slogan: It takes someone strong to make someone strong. Kampanię przygotowała agencja Wieden+Kennedy Portland, a film wyreżyserował Jeff Nichols.
[…] świętowały w minioną niedzielę 8 maja. Pisałem niedawno o kampanii koncernu P&G pt. Thank You, Mom, której najnowsza odsłona powiązana właśnie z Dniem Matki i zbliżającą się letnią […]