Marka kosmetyków SK-II walczy z chińskim targowiskiem starych panien…

W języku chińskim funkcjonuje określenie „sheng nu”, którego najbliższym chyba polskim tłumaczeniem byłoby „stara panna”, a używa się go w stosunku do kobiet, które przekroczyły zwyczajową granicę 25 lat, a ciągle są niezamężne.  W chińskiej rzeczywistości 25-letnia kobieta, która jeszcze nie znalazła męża przynosi wstyd swojej rodzinie i oczywiście samej sobie – do tego stopnia jest to problem, że funkcjonuje coś, co można nazwać „targowiskiem małżeńskim”, gdzie rodzice starych panien zamieszczają (nawet bez informowania o tym córek) ogłoszenia, w których przedstawiają ich walory niczym w reklamie pralki czy samochodu… Luksusowa japońska marka kosmetyków SK-II postanowiła stanąć w obronie chińskich singielek i przekonać ich rodziców, że posiadanie męża nie jest wyznacznikiem wartości ich córek.  Zobaczcie sami, jak to przeprowadzono (włączcie napisy z tłumaczeniem!).

Spot pt. SK-II: Marriage Market Takeover pojawił się w sieci zaledwie 4 dni temu, a już zdołał zgromadzić ponad 1 milion wyświetleń na YouTube.  Jeśli mogę się do czegoś przyczepić, to kompletnie nie kupuję tej nagłej i niczym nieuzasadnionej przemiany, jaka zachodzi w rodzicach bohaterek spotu – najpierw uważają je za zakałę całej rodziny, a pod wpływem jednego plakatu z ładnym zdjęciem córki i mądrą sentencją nagle dostrzegają w nich silne i mądre kobiety, które wcale nie potrzebują męża?! Gdyby zmienianie poglądów rodziców było tak proste, jak w tej kampanii, to konflikty międzypokoleniowe nie miałyby racji bytu… Kampania jest dziełem szwedzkiej agencji Forsman & Bodenfors – znanej z viralowych kampanii dla ciężarówek Volvo Trucks – i jest to pierwsza ich reklama na rynek chiński. 

SK-II_Marriage Market Takeover

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: