Według marki Always dziewczynki są dyskryminowane nawet w świecie emotikonów!

Jednym z największych sukcesów viralowych i wizerunkowych 2014 roku była kampania podpasek Always – #LikeAGirl, którą marka z sukcesem kontynuowała także w 2015 roku. Nadszedł czas na kolejną odsłonę kampanii Always, która od początku pokazywała z jakimi stereotypami i zewnętrznymi ograniczeniami muszą się zmagać dziewczynki w okresie dojrzewania. Emojis czyli popularne emotikony, którymi można uzupełnić wiadomości pisane w smartfonach, komunikatorach i aplikacjach społecznościowych stały się w ostatnich latach alternatywnym językiem młodego pokolenia, a więc marki chętnie zaadaptowały je do swojej komunikacji – Always jednak przyjrzał się bliżej dostępnym emotikonom pod względem ich reprezentacji płci, a także zapytał dziewczynki, co o nich myślą… i jak się okazuje damskie emotikony są strasznie stereotypowe i ograniczające!

Spot pt. Always #LikeAGirl – Girl Emojis pojawił się w sieci zaledwie 2 dni temu, a już zdołał zgromadzić ponad 1.5 miliona wyświetleń na YouTube oraz 10 tysięcy wyświetleń na Facebooku.  Nie wiem, na ile płeć emotikonek ma dla dziewczynek kluczowe znaczenie w procesie dojrzewania i czy rzeczywiście odczuwają brak damskich wersji ikonek reprezentujących różne zawody. Czyż emotikony z założenia nie są stereotypowe? Tak czy owak, Always znów udało się dotknąć tematu, który może wywołać dyskusje i prowokować różne punkty widzenia.  Marka koncernu P&G zachęca też dziewczyny, by dzieliły się w social media swoimi pomysłami na nowe damskie emojis używając hashtagu kampanii #LikeAGirl.  Kampanię przygotowała agencja Leo Burnett Chicago.

Always_Girl Emojis

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: