Proszek do prania Ariel walczy z patriarchatem w Indiach

Popularna także w Polsce marka proszku do prania Ariel – należąca do koncernu Procter & Gamble – prowadzi nietypową kampanię w Indiach, w której przejmujący spot TV zachęca odbiorców do zerwania z tradycyjnym, patriarchalnym podziałem obowiązków, zgodnie z którym na kobiety spadają wszystkie obowiązki domowe oraz opieka nad dziećmi. Narratorem filmu jest starszy mężczyzna, ojciec młodej pracującej matki, którą obserwujemy podczas domowej krzątaniny po powrocie z pracy. Mężczyzna pisze do córki szczery list, w którym przeprasza ją za to, że wychował ją w patriarchalnym modelu rodziny, w którym jej matka wykonywała wszystkie domowe prace, a on siedział z gazetą i oglądał TV. Nigdy nie jest jednak za późno na zmianę nawyków – mężczyzna po powrocie do domu decyduje się pomóc swojej żonie w praniu…

Spot pt. Ariel – #ShareTheLoad pojawił się w sieci tydzień temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 440 tysięcy wyświetleń na YouTube oraz blisko 10 milionów wyświetleń na Facebooku – po tym jak spot udostępniła Sheryl Sandberg, COO Facebooka, chwaląc go słowami „This is one of the most powerful videos I have ever seen…„.  

Ariel India_#ShareThLoad

Film ten jest częścią większej kampanii, jaką agencja BBDO India przygotowała dla marki Ariel pod hasłem #ShareTheLoad [Podzielmy się obowiązkami] – kampania ta została już nagrodzona Złotym Lwem podczas ostatniego festiwalu reklamy w Cannes za poniższy spot TV. 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: