Amerykański T-Mobile celnie uderza w konkurencję podczas Super Bowl

Na rynku amerykańskim T-Mobile jest trzecim największym operatorem komórkowym (ma 63 mln klientów), ale jednak dwukrotnie mniejszym niż dwóch głównych graczy – Verizon (137 mln klientów) i AT&T (128 mln klientów).  Marka T-Mobile pozycjonowana jest więc w opozycji do obu dużych rywali – w reklamach T-Mobile od jakiegoś czasu nazywa sam siebie jako „The Un-carrier” [nie-operator] i podkreśla swoje przewagi konkurencyjne – brak haczyków w ofertach, stabilniejszy serwis, lepsze parametry zasięgu czy bardziej partnerskie podejście do klientów. Na ostatni Super Bowl T-Mobile US przygotował dwie reklamy, które świetnie ilustrują jego strategię marketingową. Gwiazdą pierwszego spotu jest popularny kanadyjski rapper Drake, który do dźwięków swojego wielkiego przeboju Hotline Blink ma wyśpiewywać peany na temat oferty konkurencyjnego operatora, ale szybko okazuje się, że tekst piosenki trzeba uzupełnić o liczne „disclaimery” czyli wyłączenia, które faktyczną ofertę tego operatora czynią znacznie mniej atrakcyjną…

Spot pt.  T-Mobile | „Restricted Bling” Super Bowl Ad  pojawił się w sieci 10 dni temu w dwóch wariantach długości i do dziś łącznie zgromadził już ponad 8 milionów wyświetleń na YouTube oraz ponad 500 tysięcy share’ów w social mediach. Kampanię T-Mobile na Super Bowl przygotowała agencja Publicis Seattle, a filmy wyreżyserował Paul Hunter. Drugi spot z tej kampanii to bezpośrednie uderzenie w konkurencyjną markę Verizon, która niedawno chwaliła się lepszym zasięgiem LTE wykorzystując do tego zeszłoroczne dane i wymyślną wizualizację w postaci kolorowych piłeczek.

T-Mobile US_SuperBowl50_Steve Harvey

W tej reklamie T-Mobile występuje Steve Harvey – amerykański komik i osobowość telewizyjna, który zasłynął kilka tygodni temu gigantyczną wpadką podczas koronacji Miss Universe 2015 w Las Vegas, gdzie pomyłkowo koronował Miss Kolumbii zamiast Miss Filipin… Teraz Harvey tłumaczy się gęsto z pomyłki popełnionej przez Verizon i prezentuje faktyczne dane o zasięgu LTE w T-Mobile US ;-)  Spot pt. T-Mobile | „Drop The Balls” Super Bowl Ad w ciągu tygodnia zgromadził ponad 7.2 milionów wyświetleń na YouTube.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: