Tej reklamy GEICO nie można pominąć, bo już się skończyła…

Jedną z najciekawszych kampanii internetowych mijającego roku okazał się być prosty koncept amerykańskiej firmy ubezpieczeniowej GEICO pt. Unskippable [Niepomijalna], który stworzono specjalnie z myślą o emitowaniu go na YouTube jako tzw. preroll czyli reklamę poprzedzającą właściwy film, który użytkownik chce zobaczyć.  Oczywistym jest, że prerolle nie cieszą się sympatią użytkowników YouTube, którzy jeśli tylko mogą wybierają po 5 sekundach opcję „Pomiń reklamę”, by jak najszybciej przystąpić do oglądania wybranego materiału…  GEICO znalazło sposób, by niedużym kosztem stworzyć reklamę, która w sprytny i zabawny sposób wpisała się w kontekst prerolla, a nawet zdołała przytrzymać uwagę dłużej niż 5 sekund i zdobyć sympatię użytkowników YouTube’a.  Zobaczcie sami, jak im się to udało 😉

Najlepszy z tej kampanii spot pt. Family: Unskippable – GEICO pojawił się w sieci 9 miesięcy temu i w dwóch wersjach zdołał w tym czasie zgromadzić ponad 13.6 milionów wyświetleń na YouTube.  Na pewno warto obejrzeć też zabawny filmik z planu zdjęciowego, gdy kręcona była zabawna scena z psem 😉

GEICO_Unskippable-campaign

Koncept opracowała amerykańska agencja The Martin Agency z Richmond i wszystko wskazuje, że ilość prostych filmików, jakie można tworzyć w jego ramach jest zupełnie nieograniczona.  Największą ilość wyświetleń osiągnął krótki spot pt. High Five: Unskippable – GEICO, który na koncie ma już ponad 17.6 milionów wyświetleń na YouTube.

Kampania Unskippable – na którą składa się w sumie pieć różnych spotów dostępnych w różnych wariantach długości wyreżyserowanych przez Terri Timely – zdobyła wiele nagród branżowych, m.in. Grand Prix w Cannes w kategorii filmowej oraz dwie statuetki Clio Awards.  Trzeci spot pod względem popularności zatytułowany Elevator: Unskippable – GEICO zgromadził już ponad 1 milion wyświetleń na YouTube.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: