W ubiegłym roku popularna w Niemczech sieć supermarketów EDEKA odniosła duży sukces wirusowy z świąteczną akcją, w której skanery na kasach odgrywały melodię klasyka „Jingle Bells” – w tym roku niemiecki gigant postanowił powtórzyć sukces, choć wybrał zupełnie inne środki. Tegoroczna świąteczna reklama EDEKA opowiada historię pewnego samotnego staruszka ignorowanego przez najbliższą rodzinę, która jest zbyt zapracowana i zajęta swoimi sprawami, by odwiedzić go nawet na święta… Bohater chwyta się więc dość kontrowersyjnego sposobu, by wszystkich bliskich skutecznie ściągnąć do rodzinnego domu.
Spot pt. EDEKA Weihnachtsclip – #heimkommen pojawił się w sieci 12 dni temu i w tym czasie zdołał zgromadzić imponujące 39.6 milionów wyświetleń na YouTube oraz 19 milionów wyświetleń i 577 tysięcy share’ów na Facebooku, co czyni go najpopularniejszym viralem ostatniego tygodnia. Świąteczną kampanię EDEKA pod hasłem #heimkommen [#PowrótDoDomu] przygotowała utytułowana niemiecka agencja Jung von Matt Germany.
[…] [Najwspanialszy prezent] już pisałem, a teraz czas na EDEKA – niemiecka sieć handlowa po szokującym ubiegłorocznym filmie, uraczyła nas w tym roku emocjonalnym spotem, w którym bez zbędnych efektów specjalnych porusza […]