Lotería de Navidad czyli Świąteczna Loteria to wielka hiszpańska tradycja i druga najdłużej organizowana loteria na świecie – już od 1912 roku! Loteria ta jest ciągle niezwykle popularna, a zwyczajem jest, że losy często kupowane są grupowo (np. w ramach danej firma, grupy przyjaciół czy rodziny), a jeśli wylosowany zostanie los z danej grupy, to jej członkowie dzielą się nagrodą – zwaną pieszczotliwie El Gordo [grubas] – takich nagród jest obecnie 160 i każda wynosi aż 4 miliony EURO. Według kampanii promującej tegoroczną edycję Lotería de Navidad najlepszą nagrodą i tak jest dzielenie się z innymi (hasło „El Mayor Premio Es Compartirlo”), a więc oglądamy historię pewnego poczciwego acz nieco samotnego nocnego strażnika o imieniu Justino – pracującego w fabryce manekinów, której pracownicy postanawiają docenić jego poczucie humoru i zaangażowanie podczas nocnej zmiany…
Spot pt. Anuncio Lotería de Navidad 2015 – #Justino [Oficial] pojawił się w sieci 9 dni temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 3 miliony wyświetleń na YouTube. Ten przepiękny 3,5-minutowy film animowany – nie ustępujący pod względem jakości wykonania hollywoodzkim produkcjom spod znaku Pixar – przygotowała hiszpańska agencja Leo Burnett Iberia (Madrid), a reżyser ukrywa się pod pseudonimem Against All Odds. W ramach kampanii na Instagramie powołany do życia został także profil bohatera reklamy – @justino_vigilante – który zgromadził już blisko 10 tysięcy obserwujących. A losowanie El Gordo już 22 grudnia…