W tym roku nie będzie prezentów na święta, bo rodzice nie wyszli na duże zakupy…

Różne są pomysły na kampanię świąteczną – PayPal na przykład postanowił uderzyć w czułą strunę najmłodszych czyli zagrozić im brakiem prezentów w tym roku, ale co gorsza przy okazji zasugerował, że prezenty te nie są dostarczane przez Świętego Mikołaja, tylko za wszystkim stoją rodzice. Chyba nikt z twórców tej uroczej reklamy nie spodziewał się, że właśnie ten fakt stanie się powodem kontrowersji …i kilkuset skarg przesłanych przez brytyjskich telewidzów do miejscowego odpowiednika Rady Reklamy. Otóż brytyjscy rodzice obawiają się, że obejrzenie poniższego spotu reklamowego PayPal – który pomimo nieco smutnego początku kończy się przecież pozytywną niespodzianką – pozbawi ich latorośl złudzeń co do istnienia korpulentnego jegomościa w czerwonym wdzianku, z siwą brodą i zaprzęgiem reniferów…

Spot pt. PayPal UK Christmas Advert 2015 – No Presents pojawił się w sieci 12 dni temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 210 tysięcy wyświetleń na YouTube. Szczerze zastanawiam się do jakiego wieku można realnie podtrzymywać w dzieciach naiwną wiarę w istnienie Mikołaja… W końcu nawet jeśli rodzice będą bardzo chcieli odgrywać „mikołajową szopkę”, to dziecko i tak zostanie szybko uświadomione przez kolegów z przedszkola czy inne pomocne medium.  Po co więc skarżyć się na reklamę, która wygląda całkiem przyzwoicie na tle innych przejawów totalnej komercjalizacji tego święta?  Kampanię PayPal przygotowała agencja Crispin Porter + Bogusky.

PayPal_No Presents_UK Christmas Advert

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: