Mózg, wątroba, płuca, jelita i serce śpiewają o swoich problemach w polskiej kampanii społecznej

Polskie Ministerstwo Zdrowia właśnie zafundowało nam nową odsłonę kampanii społecznej „Jak działa zdrowy człowiek” i najwyraźniej całkiem nieźle mu to wyszło skoro o lekkim, przeszło 2-minutowym spocie sporo się mówi. Jak wiadomo budżety mediowe kampanii społecznych nie są duże, więc dodatkowy „buzz” jest tu zawsze bardzo wartościowy. Jak udało się uzyskać ten pozytywny efekt? – Bohaterami spotu uczyniono wybrane organy człowieka, którym nadano zabawną postać pluszowych maskotek z elementami ludzkiej fizjonomii (oczy i usta), a całość spięto zabawną piosenką, którą organy wyśpiewują swoje żale do człowieka, który niespecjalnie się o nie troszczy…

Spot pt. Organizm w dobrym nastroju pojawił się w sieci 6 dni temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 236 tysięcy wyświetleń na YouTube oraz ponad 335 w większości pozytywnych komentarzy. Kampanie społeczne najczęściej sięgają po najostrzejsze środki wyrazu i straszą odbiorców ponurymi konsekwencjami określonych zachowań – tutaj wybrano zdecydowanie inną drogę: lekki humor, zabawę kabaretowymi nawiązaniami oraz format „brand heroes” w zbliżonym wydaniu do lubianych bohaterów kampanii Orange „Serce i Rozum”. Tymi chwytami udało się „tylnym wejściem” sprawić, że setki tysięcy Polaków obejrzały ten filmik z własnej woli i pewnie nawet wsłuchiwali się w tekst sympatycznej piosenki.  Brawa dla agencji VML Poland za kolejną udaną realizację!

Ministerstwo Zdrowia_Organizm w dobrym nastroju

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: