Nawet będąc ostatnim na mecie maratonu jesteś kimś wyjątkowym dla Nike

Najnowsza kampania Nike związana z promocją biegania nie skupia się na najlepszych zawodnikach czy zawodowych biegaczach – wręcz przeciwnie obserwujemy tu najsłabszych, człapiących w ogonie maratonu amatorów, dla których życiowym osiągnięciem jest już samo dobiegnięcie do mety. A jednak, jak dowiadujemy się od narratorki tej reklamy sam fakt ukończenia takiego biegu czyni z nich prawdziwych maratończyków – a maraton to w końcu nie byle co! Jak głosi grecka legenda pierwszy maratończyk Filippides padł martwy po pokonaniu dystansu 42 km i dobiegnięciu do Aten, gdzie miał przekazać wieści o zwycięstwie nad Persami i zbliżających się do Aten okrętach wroga…

Spot pt. Nike: Last pojawił się w sieci 10 dni temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 510 tysięcy wyświetleń na YouTube. Kampanię przygotowała dla Nike agencja Wieden+Kennedy Portland, a film wyreżyserował Lance Acord. Świetnym tłem muzycznym jest zaś klasyk z 1964 pt. „Every Little Bit Hurts” z repertuaru Arethy Franklin.

Nike-Running_Last

Kampania kieruje do strony: www.nike.com/running i promuje Nike+ Run Club, który pomaga zacząć biegać. Najnowszy film przypomina nieco kampanię Nike z 2012 roku, której bohaterem był 12-letni Nathan, chłopiec biegający pomimo sporej nadwagi – spot pt. The Jogger z jego udziałem do dziś wyświetlono blisko 2 miliony razy na YouTube. 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: