Dopiero co pisałem o kampanii telefonu Sony Xperia Z5 powiązanej z zapowiadaną na 26 października premierą nowego filmu o przygodach agenta 007 pt. Spectre, a swoją premierę właśnie miał spot reklamowy piwa Heineken, które również już od kilku lat promuje się w powiązaniu z kinowymi hitami spod znaku Jamesa Bonda. O ile w kampanii Sony mogliśmy zobaczyć jedynie drugoplanową postać Miss Moneypenny, o tyle w kampanii Heinekena pojawia się sam Bond czyli aktor Daniel Craig, który uciekając przed goniącymi go zbirami w bondowskim stylu przywłaszcza sobie motorówkę (z doczepioną do niej piękną amatorką jazdy na nartach wodnych), ale nie będę więcej nic zdradzał – najlepiej zobaczcie sami, jak zakończy się ten pościg!
Spot pt. Heineken | The Chase pojawił się w sieci zaledwie 2 dni temu, a już zdołał zgromadzić ponad 180 tysięcy wyświetleń na YouTube oraz 435 tysięcy wyświetleń na Facebooku. Spot utrzymany jest w stylistyce ostatnich kampanii piwa z cyklu „Man of the World” pokazujących, choć w tym przypadku bohaterem jest James Bond, a równie ważną rolę odgrywa piękna nieznajoma. Jest to również ostatnia reklama przygotowana dla Heinekena przez agencję Wieden+Kennedy Amsterdam, z którą browar postanowił się niedawno rozstać. Film wyreżyserował Tom Kuntz.