Podobno aż 79% ważnych decyzji zapada przy stole, a ponieważ może to być przecież stół zakupiony w sieci IKEA, to mamy świetny punkt wyjścia do viralowej kampanii, którą pod hasłem Get back to the table [Wróć do stołu] szwedzka marka właśnie rozpoczęła na rynku francuskim. Największe zainteresowanie z oczywistych względów wzbudził spot, którego bohaterka – nie będąc we właściwym momencie przy stole, by wyrazić swoją opinię – zostaje wrobiona w spędzenie wakacji w kolonii naturystów…
Spot pt. IKEA commercial – Naturistes pojawił się w sieci tydzień temu i w tym czasie zdołał zgromadzić łącznie ponad 107 tysięcy wyświetleń na YouTube (71 tys. wersja angielska + 36 tys. wersja francuska) – mimo że jest on ukryty i mogą go zobaczyć tylko osoby posiadające link.
W drugim spocie nieobecny przy stole bohater będzie bardzo żałował, że jego współlokatorzy zgodzili się, by w ich mieszkaniu zamieszkał mroczny Gunther… – spot pt. IKEA commercial – Gunther ma na koncie łącznie ponad 43 tysiące wyświetleń na YouTube.
Autorem kampanii jest francuska agencja Buzzman, a wszystkie filmy wyreżyserował Martin Kalina. Trzeci spot pt. IKEA commercial – Castors Malins, który moim zdaniem jest najsłabszy, ma teraz na koncie łącznie ponad 30 tysięcy wyświetleń.