Lexus – należąca do Toyoty luksusowa, japońska marka motoryzacyjna – postanowiła najwyraźniej wzmocnić swój wizerunek innowatora i przy okazji podbić „internety” zaskakującym wynalazkiem.
The Lexus Hoverboard, nazywany też Slide – bo o nim mowa – to nic innego, jak połączenie deskorolki z poduszkowcem i zaawansowaną technologią elektromagnetyczną znaną jako „maglev”. Taka deska nie potrzebuje kółek, bo ze względu na odpychanie magnetyczne unosi się kilka centymetrów nad ziemią lub wodą – ale uwaga zjawisko to zadziała tylko jeśli w podłożu ukryty jest magnes lub stal. Oznacza to mniej więcej tyle, że Lexus Hoverboard obecnie działa jedynie w tym jednym „skateparku”, który został specjalnie wybudowany z myślą o tym eksperymencie i ma odpowiednio przygotowane podłoże… Tak czy owak – wynalazek robi wrażenie, prawda?
Spot pt. The Lexus Hoverboard: It’s here pojawił się w sieci 10 dni temu i w tym czasie zdołał zgromadzić imponujące 9 milionów wyświetleń na YouTube oraz ponad 450 tysięcy share’ów na Facebooku. Film przygotowany przez agencję CHI & Partners pokazuje deskorolkarza Rossa McGourana testującego niezwykłą deskę na specjalnie wybudowanym torze w Barcelonie. Więcej o samym wynalazku, jego technologii i designie, który w wielu aspektach naśladuje samochody marki Lexus, możecie znaleźć na specjalnej stronie internetowej.
Robi wrazenie, jak najbardziej. I reklama rowniez, fakt ze panowie, nieprzyzwyczajeni, czasem upadaja, ale zaraz wstaja i to z usmiechem to rowniez takie prugniecie okiem w strone innowacji (bo ile bylo nieudanych prob, zeby cos takiego ujrzalo swiatlo dzienne).