Żenada też daje radę czyli wirusowa kariera spotów antydopalaczowych

Szeroko zakrojona kampania antydopalaczowa rozpętana przez media i rząd zaowocowała wysypem internetowych filmików, które w szczytnym zamierzeniu ich twórców miały zapewne trafić do umysłów nastolatków i uświadomić im, z jakim zagrożeniem wiąże się korzystanie z dopalaczy.  Najpierw wypłynęło dzieło zrealizowane dla Głównego Inspektoratu Sanitarnego – spot ten do dziś zgromadził ponad 75 tysięcy wyświetleń na YouTube i spotkał się z miażdżącą krytyką za swój poziom realizacyjny, sztampowy scenariusz i drewniane dialogi…

Nie trzeba było jednak długo czekać, by królem internetów stała się inna produkcja, nakręcona na zlecenie Wojewody Mazurskiego i prezentująca wybitnie amatorskie aktorstwo, o innych walorach tej produkcji nie wspominając.

Dopalacze_Wojewoda Mazurski

Zasadniczo „show” skradła tu pani ekspedientka w sklepie monopolowym, która swoje kwestie recytuje z namaszczeniem godnym szkolnej akademii…  ale żenujący poziom filmu sprzyja jego „share’owalności” – spot ten w ciągu 12 dni zgromadził już ponad 718 tysięcy wyświetleń na YouTube oraz 18 tysięcy share’ów na Facebooku.

Ostatnim wirusowym hitem antydopalaczowym jest dzieło studentów ze Szczecina, którzy w odpowiedzi na krytykowany spot Głównego Inspektora Sanitarnego, postanowili pokazać, jak inaczej można było zrobić taki film – przy równie małych środkach i szybkim timingu.  Spot pt. Dopalacze – Twój wybór pojawił się w newsach największych stacji telewizyjnych i w ciągu 4 dni zgromadził już ponad 130 tysięcy wyświetleń na YouTube

Jedna odpowiedź na „Żenada też daje radę czyli wirusowa kariera spotów antydopalaczowych

  1. babajoga pisze:

    Z tym „kosztem 0 zł” za studenckiego spota to nie mogę się zgodzić. Ale pomysł i wykonanie z pewnością wiecej warte niż filmy „oficjalne”🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: