Coca-Cola świętuje 100. urodziny swojej ikonicznej butelki

O tej słynnej butelce krążą legendy, ale prawda jest taka, że narodziła się w roku 1915 czyli równo 100 lat temu w wyniku konkursu, jaki Coca-Cola rozpisała wśród firm produkujących dla niej butelki.  Zadanie było proste – zaprojektować nową butelkę dla Coca-Coli, której kształt będzie na tyle charakterystyczny, że nawet w ciemności da się go rozpoznać po dotyku, a jeśli butelka się potłucze, to po fragmentach również będzie ją można zidentyfikować. Powyższe kryteria spełnił projekt niejakiego Earl’a R. Dean’a znany dziś na całym świecie jako tzw. Contour Bottle.  A jak wygląda nieco ubarwiona bajkowa wersja narodzin kultowej butelki – zobaczcie sami!

Spot pt. Tale of Contour pojawił się w sieci 5 dni temu i w tym czasie zdołał zgromadzić ponad 25 tysięcy wyświetleń na YouTube i 1 tysiąc share’ów na Facebooku. Przygotowała go francuska agencja Ogilvy & Mather Paris.

CocaCola_Tale of Contour

Jest to jeden z trzech głównych spotów, które Coca-Cola przygotowała w ramach obchodów urodzin – kolejny przygotował dla marki słynny fotograf David LaChapelle, a jako „tworzywo” wykorzystał jedynie ludzkie dłonie – różnych płci, ras, w różnym wieku i z różnymi ozdobami.  Spot pt. Together: Celebrating 100 years of the Coca-Cola bottle – by David LaChapelle zanotował jak na razie 26 tysięcy wyświetleń na YouTube. A dlaczego akurat dłonie? – obejrzyjcie film do końca!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: