Świąteczna reklama sieci supermarketów Sainsbury’s przywołuje niesamowite wydarzenie z frontu I wojny światowej

Wydawało się, że już nic w te święta nie wzruszy nas bardziej niż chłopczyk i jego przyjaciel-pingwin z reklamy domów towarowych John Lewis, a tymczasem trzecia największa brytyjska sieć supermarketów Sainsbury’s wypuściła absolutnie niezwykłą reklamę świąteczną – opartą na autentycznej historii, jaka wydarzyła się w okopach I wojny światowej. Otóż równo 100 lat temu, w pierwszym roku wojny – 25 grudnia 1914 na niewielkim odcinku frontu strzały ucichły, żołnierze po obu stronach wyszli z okopów i doszło do niezwykłego spotkania świątecznego żołnierzy angielskich i niemieckich, którzy wymienili się prezentami oraz rozegrali mecz piłki nożnej…

Spot pt. Sainsbury’s OFFICIAL Christmas 2014 Ad pojawił się w sieci zaledwie 2 dni temu, a już zdołał zgromadzić imponujące 5.6 milionów wyświetleń na YouTube oraz 18 tysięcy share’ów na Facebooku.  Tabliczka klasycznej czekolady Sainsbury’s, którą niemiecki żołnierz dostał w prezencie jest obecnie do kupienia w limitowanej ofercie sieci Sainsbury’s, a zyski z jej sprzedaży (50 pensów od tabliczki) zasilą konto organizacji weteranów The Royal British Legion.  Więcej o tym niezwykłym wydarzeniu możecie się dowiedzieć z krótkiego filmu dokumentalnego. Kampanię przygotowała agencja AMV BBDO, a spot wyreżyserował Ringan Ledwidge.

Sainsburys_Xmas2014ad

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: