Amerykański start-up GoldieBlox – produkujący alternatywne zabawki dla małych dziewczynek, dzięki którym mają one mieć łatwiejszą drogę do zdobywania wiedzy w obszarach nauk ścisłych – wziął na celownik ikonę tradycyjnych zabawek czyli modową lalkę w stylu kultowej Barbie, która ma równie idealną co nierealistyczną figurę i od dziesięcioleci narzuca kobietom fałszywy wzorzec urody, ale co może nawet groźniejsze skazuje je na powierzchowną próżność i utrudniony start życiowy. Wizja świata rządzonego przez Wielką Siostrę, w którym wszystkie dziewczynki stają się klonami swojej idealnej lalki jest rzeczywiście równie posępna, co Orwellowski „Rok 1984″…
Spot pt. GoldieBlox vs. the Big Sister machine (feat. Metric, „Help I’m Alive”) pojawił się w sieci 5 dni temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 517 tysięcy wyświetleń na YouTube oraz 9 tysięcy share’ów na Facebooku. Co 3 sekundy na świecie sprzedawana jest taka lalka – badania udowadniają, że dziewczynki, które bawią się tylko takimi lalkami mają później mniejsze szanse na karierę zawodową niż chłopcy… To chyba wiecie już, gdzie szukać właściwych zabawek pod choinkę dla Waszych córek: www.goldieblox.com.