GoldieBlox robi zamach na fabrykę Wielkiej Siostry, produkującą perfekcyjne lalki dla dziewczynek…

Amerykański start-up GoldieBlox – produkujący alternatywne zabawki dla małych dziewczynek, dzięki którym mają one mieć łatwiejszą drogę do zdobywania wiedzy w obszarach nauk ścisłych – wziął na celownik ikonę tradycyjnych zabawek czyli modową lalkę w stylu kultowej Barbie, która ma równie idealną co nierealistyczną figurę i od dziesięcioleci narzuca kobietom fałszywy wzorzec urody, ale co może nawet groźniejsze skazuje je na powierzchowną próżność i utrudniony start życiowy. Wizja świata rządzonego przez Wielką Siostrę, w którym wszystkie dziewczynki stają się klonami swojej idealnej lalki jest rzeczywiście równie posępna, co Orwellowski „Rok 1984″…

Spot pt. GoldieBlox vs. the Big Sister machine (feat. Metric, „Help I’m Alive”) pojawił się w sieci 5 dni temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 517 tysięcy wyświetleń na YouTube oraz 9 tysięcy share’ów na Facebooku.  Co 3 sekundy na świecie sprzedawana jest taka lalka – badania udowadniają, że dziewczynki, które bawią się tylko takimi lalkami mają później mniejsze szanse na karierę zawodową niż chłopcy…  To chyba wiecie już, gdzie szukać właściwych zabawek pod choinkę dla Waszych córek: www.goldieblox.com.

GoldieBlox_TheBigSister

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: