Kilka lat temu jednym z ulubionych i na ogół skutecznych sposobów na zaistnienie wirusowe w sieci było zorganizowanie tanecznego „flashmoba” w jakimś tłumnie odwiedzanym miejscu, najlepiej dworcu kolejowym czy lotnisku… Te czasy chyba minęły – większość tamtych akcji była mocno wyreżyserowana i z ideą „flashmoba” czyli czegoś spontanicznego i oddolnego miała niewiele wspólnego. Niemiecka marka motoryzacyjna BMW postanowiła reaktywować coś z tamtych akcji, acz wprowadzając do nich nowy element – zamiast tańca mamy driftowanie pięciu identycznych samochodów po rondzie – a więc akcja została dumnie nazwana epickim driftmobem i jak na razie jest pionierskim eventem tego rodzaju, zasłużenie zgarniając viralową „śmietankę” pierwszeństwa 😉
Spot pt. The Epic Driftmob feat. BMW M235i pojawił się w sieci zaledwie 3 dni temu, a już zdołał zgromadzić ponad 1.9 miliona wyświetleń na YouTube oraz 18 tysięcy share’ów na Facebooku. Akcja promuje model BMW M235i, a całość wyreżyserował Mic Rodgers, który pracował m.in. przy serii filmów „Szybcy i Wściekli”, a za kierownicami aut zasiedli sami najlepsi Hollywoodzcy kierowcy-kaskaderzy. Event przeprowadzono w Cape Town w Południowej Afryce, a koncepcję przygotowała miejscowa agencja Interone. Można też zobaczyć całkiem ciekawy materiał zza kulis realizacji owego pierwszego w historii driftmoba.