Greenpeace uderza w markę LEGO z powodu jej współpracy z koncernem Shell

Lego to marka, którą niemal wszyscy kochają i darzą sporym szacunkiem – jednak nawet takim markom zdarza się czasem popełnić błąd.  Tak przynajmniej uważa Greenpeace, który krytykuje Lego za współpracę z koncernem paliwowym Royal Dutch Shell.  W ramach tej współpracy Lego wypuszczało specjalne promocyjne zestawy klocków (stacje benzynowe, myjnie, samochody itp) co-brandowane marką Shell.  Greenpeace przygotowało przejmujący spot, w którym Arktyka zbudowana z klocków Lego ginie zalana przez ropę, która wycieka z platformy wydobywczej Shell – ropa przykrywa wszystko, zostaje tylko flaga Shella … i wezwanie Greenpeace, by podpisać petycję wzywającą Lego do zakończenia współpracy z Shellem.

Spot pt. LEGO: Everything is NOT awesome pojawił się w sieci zaledwie 2 dni temu, a już zdołał zgromadzić imponujące 2.3 miliona wyświetleń na YouTube oraz 17 tysięcy share’ów na Facebooku. Greenpeace uważa, że nieetyczne jest wykorzystywanie „love-brand” jakim niewątpliwie jest Lego do sprzedawania propagandy koncernu Shell, któremu można sporo zarzucić w zakresie niszczenia środowiska, związków z niedemokratycznymi rządami itp – jeżeli zgadzacie się z Greenpeace, to petycję do Lego możecie podpisać na specjalnej stronie.  Spot przygotowała agencja Don’t Panic, a wykorzystana w nim piosenka to przeróbka utworu Everything Is Awesome z filmu The Lego Movie.

Greenpeace_Lego-NotAwesome

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: