Biegasz jak dziewczyna? – A dlaczego musi to oznaczać coś negatywnego?

Określenie „robić coś jak dziewczyna” ma głęboko wdrukowane negatywne zabarwienie – mimo że przecież w tych kilku słowach nie ma nic wartościującego! Lata dominacji płci brzydkiej zrobiły swoje – dziś instynktownie wręcz odczytujemy to pejoratywnie.  Biega jak dziewczyna? – czyli wolno, nie przykładając się do tego, wymachując dziwnie rękoma i dbając bardziej o swoją fryzurę niż o szybkość… Marka Always w poniższym filmie – który stał się jednym z największych virali ostatnich dni – sprytnie pokazuje, że tę negatywną interpretację określenia #LikeAGirl przyjmujemy w okresie dojrzewania – małe dziewczynki są jeszcze od tego wolne i może warto byłoby coś zrobić, by zawsze biegały szybko i skutecznie!

Spot pt. Always #LikeAGirl pojawił się w sieci tydzień temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 22 miliony wyświetleń na YouTube oraz ponad 500 tysięcy share’ów na Facebooku. Spot kieruje do specjalnej stronki, poprzez którą możecie się przyłączyć do ruchu walczącego o to, by określenie „Run Like A Girl” przestało mieć obraźliwe znaczenie i mogło równie dobrze oznaczać „wygrać wyścig”. Akcję przygotowała agencja Leo Burnett Chicago / London / Toronto.

Always_LikeAGirl

3 Responses to Biegasz jak dziewczyna? – A dlaczego musi to oznaczać coś negatywnego?

  1. […] komentowanych i nagradzanych kampanii viralowych ubiegłego roku był paradokumentalny spot #LikeAGirl marki podpasek Always. Teraz Procter & Gamble próbuje powtórzyć sukces i kontynuuje motyw […]

  2. […] – co raz częściej w reklamach możemy oglądać naturalnie wyglądające kobiety, marka Always uczy małe dziewczynki, że mogą być tak samo dobre w sporcie czy naukach ścisłych jak […]

  3. […] z największych sukcesów viralowych i wizerunkowych 2014 roku była kampania podpasek Always – #LikeAGirl, którą marka z sukcesem kontynuowała także w 2015 roku. Nadszedł czas na kolejną odsłonę […]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: