Eksperyment na bliźniakach udowadnia, że osoby żujące gumę są lepiej postrzegane…

Pseudo-eksperymenty społeczne to jedna z kategorii filmów, które dość często odnoszą sukces wirusowy w sieci – lubimy przecież oglądać, jak inni poddawani są różnym próbom czy testom, komentować ich wybory czy zachowanie.  Wystarczy przypomnieć niedawne sukcesy viralowe marki Dove czy niektóre kampanie społeczne – do tej samej kategorii zaliczyć można też nagradzaną właśnie na Festiwalu w Cannes argentyńską kampanię gumy do żucia Beldent, w ramach której przeprowadzono prosty eksperyment.  W październiku 2013 roku w muzeum sztuki współczesnej w Buenos Aires ustawiono instalacje, na których zasiadło kilka par identycznie wyglądających i ubranych bliźniaków jednojajowych, jedyna różnica – jeden z bliźniaków zawsze żuł gumę. Osoby odwiedzające muzeum poproszono zaś o odpowiedzenie na kilka pytań na temat bliźniaków: który ma więcej przyjaciół, który dałby Ci podwyżkę, który jest częściej zapraszany na imprezy…  Pewnie już się domyślacie, jak zagłosowali badani?

Spot pt. Beldent Almost identical pojawił się w sieci pół roku temu, ale dopiero niedawne zgłoszenie kampanii do Festiwalu Reklamy w Cannes wywołało globalne zainteresowanie nagrodzoną kampanią, która do dziś zgromadziła już ponad 3.5 miliona wyświetleń na YouTube. Prawie 500 osób wzięło udział w tym eksperymencie i odpowiedziało na pytania dotyczące bliżniaków – aż w 73% odpowiedzi pozytywne cechy przypisywano bliźniakowi żującemu gumę…   Akcję wymyśliła i zrealizowała agencja Del Campo Saatchi & Saatchi.

Beldent_Almost Identical2

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: