Kto by się spodziewał, że wymyślony w latach 50-tych ubiegłego wieku konkurs piosenki Eurowizja [ang. Eurovision Song Contest] może aż tak rozgrzać internautów?! Nasz piękny kraj, który w ostatnich latach w ogóle nie brał udziału w tym powszechnie uważanym za tandetny i przestarzały konkursie – powrócił w 2014 do rywalizacji wysyłając do Kopenhagi przaśny duet Donatan & Cleo z utworem „My Słowianie / We Are Slavic„. Sama piosenka jest już tak łopatologiczna i wpadająca w ucho, że polska ekipa chyba mogła sobie odpuścić ludowe motywy prania na tarce i kręcenia masła, które na scenie prezentowała skąpo ubrana Słowianka, dzięki czemu nasz występ zyskał na Zachodzie kontynentu łatkę „soft porno” i seksistowskiego…
Ale jak to w sieci bywa każdy „skandalik” dobrze wirusuje i oficjalny filmik z półfinałowego występu pt. Donatan & Cleo – My Słowianie – We Are Slavic (Poland) 2014 LIVE Eurovision Second Semi-Final w ekspresowym tempie 4 dni zgromadził blisko 2.5 miliona wyświetleń na YouTube oraz ponad 5 tysięcy komentarzy.
Tymczasem równie dużo kontrowersji w naszym kraju wzbudza zwycięzca tegorocznej Eurowizji czyli tzw. „kobieta z brodą”, jak media ochrzciły reprezentanta Austrii. Conchita Wurst to wprawdzie mężczyzna (a więc broda nie jest tu żadnym wybrykiem natury), ale jednak sukienka i damski pseudonim artystyczny zrobiły swoje – na zawsze pozostanie już kobietą z brodą, a jej/jego półfinałowy wykon pt. Conchita Wurst – Rise Like a Phoenix (Austria) 2014 LIVE Eurovision Second Semi-Final w ciągu 4 dni zanotował aż 6.7 miliona wyświetleń na YouTube i ponad 22 tysiące komentarzy!