Amerykański serwis internetowy BuzzFeed zauważył, że liczba seksistowskich reklam, w których ciało kobiety traktowane jest instrumentalnie nie maleje i w związku z tym postanowił sprawdzić, jak wyglądałyby takie reklamy, gdyby w rolę kobiety wcielał się mężczyzna. BuzzFeed wybrał trzy typowe reklamy z ostatnich lat, które ewidentnie eksploatowały sex-appeal pięknych modelek – sieci restauracji fast-foodowych Hardee’s / Carl’s Jr, chipsów Doritos oraz internetowego sklepu z domenami GoDaddy – każdą z tych reklam nakręcono ponownie, ale zamieniono role damskie na męskie. Zobaczcie sami, jaki efekt daje taka zmiana!
Spot pt. If Women’s Roles In Ads Were Played By Men pojawił się w sieci tydzień temu i w tym czasie zdołał zgromadzić już ponad 2.7 miliona wyświetleń na YouTube. No cóż, faceci w roli sex-zabawek wyglądają po prostu śmiesznie – szczególnie ten pan prężący ciało na plaży podczas spożywania soczystego hamburgera… Spot kończy się pytaniem, dlaczego tak samo nie odbieramy reklam z kobietami?