Evian Roller Babies czyli wirusowy rekord Guinnessa

Pierwsza globalna kampania wody źródlanej Evian pod hasłem Live Young wystartowała w lipcu 2009 roku, a dziś można już spokojnie powiedzieć, że spot z tej kampanii pt. Evian Roller Babies przejdzie do historii marketingu wirusowego, jako jeden z największych sukcesów wszechczasów.  Według różnych szacunków w 2009 roku spot Evian Roller Babies osiągnął w sieci między 55 milionów (wg Visable Measures) a 100 milionów (wg Evian) wyświetleń, co plasuje go na 1. miejscu wśród najpopularniejszych virali 2009 roku – dla porównania, na 2. miejscu znalazł się filmik „Dance” z akcji flashmobowej Life’s for sharing  T-Mobile z wynikiem 26,5 miliona wyświetleń.

Na sukces Eviana złożyło się sporo elementów, ale na pewno kluczowa była strategia „rozsiewania” filmu oraz intensywne wykorzystanie serwisów społecznościowych (głównie Twitter i Facebook) do jego promowania.

Co ciekawe nawet we Francji, rodzinnym kraju marki Evian, gdzie spot był pokazywany także w telewizji, większość ankietowanych w przeprowadzonym badaniu zadeklarowała, że film widziała tylko w internecie, co pokazuje siłę tego wirusa.  9 listopada 2009 roku Księga Rekordów Guinnessa oficjalnie ogłosiła spot Roller Babiesthe most viewed online advertisement ever with 45.2 million views” [reklamą on-line z największą ilością 45,2 mln wyświetleń w historii]. 

Marketingiem wirusowym dla Evian zajmowała się agencja Unruly Media, która dokładnie opisała case-study tej kampanii – warto przeczytać: http://www.unrulymedia.com/case-studies/evian-roller-babies.html.  Natomiast za kreację spotu odpowiedzialna była agencja BETC Euro RSCG Paris.

7 Responses to Evian Roller Babies czyli wirusowy rekord Guinnessa

  1. […] tego fenomenu był największy w dotychczasowej historii marketingu wirusowego hit czyli Evian Roller Babies z 2009 roku.  Teraz mamy kolejną firmę, która na komputerowo wykreowanym niemowlaku próbuje z […]

  2. […] małych dzieci, próbuje chyba powtórzyć sukces jaki kilka lat temu odniosła głośna kampania Roller Babies dla wody Evian, której bohaterami były rozkoszne bobasy jeżdżące na wrotkach… W […]

  3. […] dla kanału TNT, kampanii Blendtec “Will it blend?“, spotu wody Evian “Rollerbabies“, kampanii żeli pod prysznic Old Spice oraz akcji Red Bull […]

  4. […] wszyscy pamiętamy słynną reklamę wody źródlanej Evian pt. Rollerbabies, która pojawiła się w 2009 roku i dość szybko stała się najbardziej viralową reklamą […]

  5. […] słodkie szczeniaki czy kocięta – ich wykorzystanie w kampanii wody mineralnej Evian pt. Rollerbabies było niewątpliwie jednym z istotnych składników jej globalnego sukcesu wirusowego. Od tamtej […]

  6. […] francuska marka wody źródlanej Evian odniosła w ostatnich latach – najpierw ze słynnymi Evian Roller Babies, a w ubiegłym roku ze spotem baby&me – trudno będzie po raz trzeci wykreować […]

  7. […] bobasów wcielających się w dorosłe role, co widzieliśmy w wielkich viralowych przebojach Evian Roller Babies z 2010 czy Evian baby&me z 2013. Teraz woda Evian powróciła z nową letnią kampanią pt. Evian Baby […]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: