Zapnij pasy czyli skuteczny wirus społeczny

Reklamy społeczne szokują w TV, ale niezbyt często mają wystarczający potencjał, by stać się naprawdę nośnymi virusami. W styczniu 201o pojawił się filmik pt. Embrace Life [Obejmij życie] promujący zapinanie pasów bezpieczeństwa przez kierowców, firmowany przez brytyjską organizację Sussex Safer Roads Partnership. Obserwowałem jak powoli robiło się o nim głośno w sieci. Początkowo napisało o nim kilku bloggerów zajmujących się tematyką mediów i reklamy, później spontanicznie dzielili się nim użytkownicy serwisów mikroblogowych i społecznościowych… i stało się! Pięć tygodni po debiucie filmu na YouTube zgromadził on ponad 2,5 miliona wyświetleń i w tym tygodniu wskoczył na wysokie 4. miejsce na liście najpopularniejszych virali.

Fenomen tego filmu pokazuje, że nie zawsze krew i rozbryzgujące się mózgi na asfalcie są najlepszą metodą na skuteczne dotarcie do odbiorców z przekazem o charakterze społeczno-edukacyjnym.

One Response to Zapnij pasy czyli skuteczny wirus społeczny

  1. […] lat temu wybitnie dobra brytyjska kampania społeczna na rzecz zapinania pasów bezpieczeństwa pt. Embrace Life stała się wielkim sukcesem wirusowym i z pewnością zmusiła parę osób do refleksji – […]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: